SM Nowa

Deklaracja dostępności

Wstęp

Spółdzielnia  Mieszkaniowa „NOWA”, ul. Wielkopolska 5a, 44-335 Jastrzębie-Zdrój zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.smnowa.pl

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  1. wersję kontrastową
  2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu artykułów,
  3. widoczny fokus,
  4. wyróżnienie odnośników.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktora w serwisie, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • – skany dokumentów są niedostępne cyfrowo
  • – treści nietekstowe (zdjęcia, grafiki) nie posiadają opisu alternatywnego.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-07-12

Dostępność cyfrowa:

Spółdzielnia Mieszkaniowa „NOWA” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z zasadami opisanymi w Ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

Dostępność cyfrowa strony internetowej polega na zapewnieniu funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości.

W przypadku gdy nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej, zapewniamy alternatywny sposób dostępu poprzez kontakt telefoniczny, korespondencyjny, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Data publikacji strony internetowej: 2024-07-12
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-07-12

Deklarację sporządzono 12.07.2024 r. na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Spółdzielnię Mieszkaniową „NOWA”.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pani Dorota Myśliwska, kontakt@smnowa.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 324737070

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacja na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Spółdzielnia odpowie najszybciej jak to możliwe , nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, spółdzielnia niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie. W informacji zostanie wskazany nowy termin kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, spółdzielnia może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy spółdzielnia odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://bip.brpo.gov.pl/pl

Dostępność architektoniczna

Siedziba Spółdzielni Mieszkaniowej „NOWA” zlokalizowana jest w budynku użyteczności publicznej, pełniącym funkcję pawilonu usługowo-biurowego. Pawilon jest budynkiem dwukondygnacyjnym. Na parterze zlokalizowane są punkty handlowo-usługowe, pierwsze piętro w całości zajmuje siedziba Spółdzielni Mieszkaniowej „NOWA”.

Do siedziby spółdzielni prowadzi jedno wejście główne (strona frontowa budynku).

Dodatkowo od strony południowej budynku zamontowane są schody ewakuacyjne.

Bezpośrednio za budynkiem od strony wschodniej oraz od strony południowej znajdują się parkingi z oznakowanymi miejscami postojowymi przeznaczonymi dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami. Do budynku z miejsca postojowego można dotrzeć bez barier architektonicznych, osoby na wózkach mogą poruszać się tymi samymi drogami co osoby sprawne ruchowo.

Dostęp do siedziby odbywa się z poziomu parteru. Przed drzwiami wejściowymi znajduje się dzwonek przyzywowy.

Na poziomie parteru nie ma żadnych pomieszczeń biurowych, wszystkie pomieszczenia znajdują się na piętrze budynku. Budynek nie jest wyposażony w windę, platformę, nie posiada też schodołazu.  Schody wewnętrzne stanowią barierę architektoniczną. Osoby z niepełnosprawnościami obsługiwane są na poziomie parteru po przywołaniu pracownika dzwonkiem przyzywowym.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie jest zainstalowane urządzenie do obsługi osób słabosłyszących (pętla indukcyjna). Brak możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Do budynku jest możliwy wstęp z psem asystującym.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Skip to content