SM Nowa

Pismem z dnia 27 września Urząd Miasta w Żorach powiadomił Spółdzielnię o planach wzmożenia kontroli punktów gromadzenia odpadów oraz przypomniał o konsekwencjach braku wywiązywania się z obowiązku segregacji odpadów, jakimi są podwyższone opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Jednym z głównych celów funkcjonującego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi jest realizowanie obowiązków wynikających z dyrektyw unijnych, czyli osiągnięcie we wskazanym terminie odpowiednich poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych kierowanych na składowiska oraz zwiększenie poziomu recyklingu i odzysku odpadów zbieranych selektywnie.

Pomimo stworzenia odpowiedniej infrastruktury tj. łatwo dostępnych punktów selektywnego zbierania odpadów, a także przeprowadzanych kampanii edukacyjnych, poziom segregacji wciąż nie jest dostateczny. Kontrole przeprowadzane przez pracowników Urzędów Miast ujawniają nieprawidłowości, gdzie do pojemników na odpady zmieszane trafiają odpady nadające się do powtórnego przetworzenia tj. papier, kartony, szkło, plastik i metale.

W Żorach opłata dla mieszkańców segregujących odpady wynosi 25,00 zł/osobę/miesiąc. Opłata podwyższona jest dwukrotnie wyższa i wynosi 50,00 zł/osobę/miesiąc. W przypadku czteroosobowej rodziny wysokość opłaty za śmieci przy opłacie podwyższonej wyniesie 200,00 zł/m-c, co daje kwotę 2 400,00 zł/rok, gdzie dotychczas jest to 1200,00 zł/rok.

W pozostałych Gminach podwyższone opłaty wynoszą:
Jastrzębie-Zdrój – 67,60 zł/osobę/miesiąc (segregując 33,80 zł), Kaczyce – 96,00 zł/osobę/miesiąc (segregując 32,00 zł), Suszec – 75,00 zł/osobę/miesiąc (segregując 29,00 zł).


W najbliższym wydaniu spółdzielczego biuletynu przypomnimy Państwu zasady prawidłowej segregacji odpadów komunalnych.

Skip to content